Όποιος επιθυμεί να ανακοινώσει κάποια εκδήλωση ή γεγονός που αφορά το χωριό μας ή την ευρύτερη περιοχή μπορεί να επικοινωνήσει μαζί μου στο e-mail:kalyviapellas@gmail.com

Δευτέρα 19 Μαρτίου 2012

Θέλουν και τη… φέτα μας οι Σκοπιανοί!

  • 0
     



 Θέλουν και τη... φέτα μας οι Σκοπιανοί!

Συνεχίζουν τις προκλήσεις οι Σκοπιανοί με τη διαφήμιση που κυκλοφορούν σε ΗΠΑ και Καναδά με τίτλο «Macedonian Cheese Feta».
Η εταιρεία «Triple Α Cheese co LTD» χρησιμοποιεί πέρα από τον όρο «μακεδονικό« χρησιμοποιεί παραπλανητικά και την ονομασία «φέτα» για το προϊόν της, το οποίο έχει κατοχυρωθεί από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή το 1996 ως προστατευόμενη ονομασία προέλευσης (ΠΟΠ.).



Διαβάστε περισσότερα για αυτό το άρθρο ... »

Γιατί Λιάγκας και Φαίη δεν κοιμούνται μαζί;


Γιατί Λιάγκας και Φαίη δεν κοιμούνται μαζί;Καλεσμένη την Πέγκυ Ζήνα είχαν την Δευτέρα στοΠρωινό mou και γι αρκετή ώρα τη συζήτηση μονοπώλησε η νεογέννητη κόρη της τραγουδίστριας. Ως νέα μαμά η Πέγκυ μοιράστηκε μαζί τους λεπτομέρειες από την καθημερινότητα με την κόρη της, μίλησε για το σύζυγό της, Γιώργο Λύρα και την αδυναμία που έχει στη μικρή. Και κάπου εκεί ο Γιώργος Λιάγκας βρήκε την ευκαιρία να πει το δικό του πόνο. Αφού σχολίασε ότι τα αγοράκια έχουν αδυναμία στη μητέρα τους, αποκάλυψε ότι δεν κοιμαται με την Φαίη! "Εγώ τι να πω; Ο μικρός κοιμάται με τη Φαίη κι εγώ μόνος μου . Τα βάσανα ενός πατέρα.... Εμείς δεν έχουμε φτάσει ακόμα σε αυτό το σημείο σχολίασε η Πέγκυ. Όσο για την Φαίη; Ήταν αμήχανη, προσπαθώντας να μεταφέρει την κουβέντα στην καλεσμένη και όχι στα δικά τους. Και ο Γιώργος; αρκέστηκε να ρωτήσει την Ζήνα, όταν είπε ότι η μικρή κοιμάται στο δωμάτιο της. Και μετά σχολίασε ότι ακόμη δεν έχει φτιάξει το πρόγραμμα του μικρού. Και άλλαξε κουβέντα...
Διαβάστε περισσότερα για αυτό το άρθρο ... »

Θεραπεία Πάρκινσον με βλαστοκύτταρα

Θεραπεία Πάρκινσον με βλαστοκύτταρα

Πειραματόζωα που είχαν συμπτώματα παρόμοια με αυτά της νόσου Πάρκινσον, σημείωσαν βελτίωση, μετά την εισαγωγή στον εγκέφαλό τους ανθρώπινων βλαστικών κυττάρων, όπως ανακοίνωσαν Ιάπωνες επιστήμονες.

Οι ερευνητές έκαναν πειράματα με μαϊμούδες, οι εγκέφαλοι των οποίων είχαν υποστεί βλάβες από μία χημική ουσία που καταστρέφει τους νευρώνες του εγκεφάλου, οι οποίοι παράγουν ντοπαμίνη. Η καταστροφή αυτών των εγκεφαλικών κυττάρων και η ελλιπής παραγωγή ντοπαμίνης προκαλεί τα συμπτώματα της νόσου (τρέμουλο, ακαμψία κ.α.).

Έξι μήνες μετά την εισαγωγή των βλαστικών κυττάρων, τα πειραματόζωα είχαν βελτιώσει σε ποσοστό 20% έως 45% την κινητικότητά τους. Η νεκροψία που έγινε μετά τον θάνατο των μαϊμούδων, ένα περίπου χρόνο έπειτα από την θεραπεία με τα βλαστικά κύτταρα, έδειξε ότι τα εγκεφαλικά κύτταρα είχαν αναπτυχθεί πλέον σε πλήρως λειτουργούντες νευρώνες παραγωγής ντοπαμίνης.
Διαβάστε περισσότερα για αυτό το άρθρο ... »

Τηλεόραση και ίντερνετ «σκοτώνουν» τις σχέσεις των παιδιών

Οι έφηβοι που περνούν το χρόνο τους βλέποντας τηλεόραση ή χρησιμοποιώντας υπολογιστή φαίνεται πως έχουν χειρότερες σχέσεις με τους γονείς τους και τους άλλους έφηβους, λένε οι ειδικοί. Τα τελευταία 20 χρόνια, οι έφηβοι έχουν στη διάθεσή τους συνεχώς διευρυνόμενα εργαλεία με οθόνη για επικοινωνία και ψυχαγωγία. Πλέον όμως με το ίντερνετ και τα δεκάδες διαθέσιμα ηλεκτρονικά παιχνίδια, η εικόνα των σχέσεών τους αλλάζει άρδην. Επιστήμονες μελέτησαν 3.043 έφηβους ηλικίας 14-15. Οι έφηβοι συμπλήρωσαν ένα απόρρητο ερωτηματολόγιο για τις συνήθειες του ελεύθερου τους χρόνου και εκτίμησαν πόσο δεμένοι είναι με τους γονείς κι άλλους εφήβους.

Γενικά, όσο περισσότερο χρόνο περνούσαν οι έφηβοι βλέποντας τηλεόραση ή παίζοντας στον υπολογιστή, τόσο λιγότερο δεμένοι ήταν με τους γονείς τους. Το ποσοστό για λιγότερο δέσιμο με τους γονείς ανέβαινε 4% για κάθε ώρα παραπάνω τηλεόρασης και 5% για παιχνίδια στον υπολογιστή. Αντίθετα, οι έφηβοι που περνούσαν πιο πολύ χρόνο διαβάζοντας και κάνοντας τα μαθήματά τους δήλωσαν πως είχαν μεγαλύτερο δέσιμο με τους γονείς.

Οι ερευνητές επίσης ρώτησαν 976 άτομα που ήταν 15 ετών το 1987 και το 1988. Η περισσότερη ώρα μπροστά την τηλεόραση συνδεόταν με λιγότερο δέσιμο και με τους γονείς και με τους άλλους εφήβους. Για κάθε επιπλέον ώρα, οι έφηβοι είχαν 13% λιγότερο δέσιμο με τους γονείς και 24% λιγότερο με τους άλλους εφήβους.
 
Πηγή: ygeianews.gr

Διαβάστε περισσότερα για αυτό το άρθρο ... »

H Ελλάδα ο μεγαλύτερος εισαγωγέας όπλων στην Ευρώπη

Το παγκόσμιο εμπόριο όπλων εξακολουθεί να ανθεί σύμφωνα με τη νεότερη έκθεση του Ινστιτούτου Ερευνών για την Ειρήνη στη Στοκχόλμη SIPRI που δόθηκε σήμερα στη δημοσιότητα. Όπως προκύπτει από τη νέα έκθεση, τα τελευταία πέντε χρόνια η ποσότητα των παγκόσμιων πωλήσεων όπλων αυξήθηκε κατά 24 % σε σύγκριση με την 5ετία 2002-2006. Στους δυο μεγαλύτερους εξαγωγείς, τις ΗΠΑ (30%) και τη Ρωσία (24%), αναλογούν σχεδόν οι μισές πωλήσεις. Ακολουθεί η Γερμανία με 9 % μερίδιο αγοράς, με κύρια εξαγωγικά προϊόντα υποβρύχια και φρεγάτες, και με κυριότερους πελάτες την Ελλάδα (13%), τη Νότια Κορέα (10%) και τη Νότια Αφρική (8%). Στην τέταρτη θέση των μεγαλύτερων εξαγωγέων βρίσκεται η Γαλλία με 8% (η Ελλάδα δεύτερος καλύτερος πελάτης της με 10%) και στην πέμπτη θέση η Βρετανία με 4%.

Όσον αφορά ειδικότερα την Ευρώπη και την Ελλάδα. Οι εισαγωγές συμβατικών οπλικών συστημάτων στις χώρες της Ευρώπης αυξήθηκαν κατά 13 % μεταξύ 2007 και 2011 σε σχέση με την προηγούμενη πενταετία. Το 80 % των ευρωπαϊκών εισαγωγών προέρχεται μάλιστα από τις χώρες της δυτικής Ευρώπης. Την τελευταία 5ετία η Ελλάδα ήταν ο μεγαλύτερος εισαγωγέας στην περιοχή και, μαζί με τη Μ. Βρετανία και τη Νορβηγία, είναι οι μοναδικές ευρωπαϊκές χώρες που συγκαταλέγονται στους 20 μεγαλύτερους εισαγωγείς παγκοσμίως.

Μείωση εισαγωγών στην Ελλάδα

Ειδικά για την Ελλάδα το SIPRI αναφέρει ότι οι εισαγωγές οπλικών συστημάτων μειώθηκαν κατά 18 % μεταξύ 2002-2006 και 2007-2011. Την τελευταία πενταετία η Ελλάδα βρίσκεται στη δέκατη θέση της σχετικής κατάταξης των χωρών με τις μεγαλύτερες εισαγωγές όπλων ενώ την προηγούμενη πενταετία βρισκόταν ακόμη στην τέταρτη θέση. Το 2011 η Ελλάδα δεν προχώρησε σε νέες παραγγελίες οπλικών συστημάτων, ωστόσο παρέλαβε το δεύτερο από τα συνολικά τέσσερα βρετανικά Super Vita, όπως επίσης και παρόμοια συστήματα από την Ιταλία και την Ολλανδία. Επίσης η Ελλάδα παρέλαβε το πρώτο από τα συνολικά 20 γαλλικά ελικόπτερα ΝΗ-90 ενώ εκκρεμεί η παραγγελία των 5 γερμανικών υποβρυχίων τύπου 214.

Ιδιαίτερα εμφανής είναι η άνοδος της Κίνας ως εξαγωγέας οπλικών συστημάτων. Κύριος αγοραστής είναι το Πακιστάν που προμηθεύεται κυρίως πλοία και μαχητικά αεροσκάφη. Η Ινδία εμφανίζεται ως ο κυριότερος εισαγωγέας όπλων σε παγκόσμιο επίπεδο με ποσοστό 10%. Οι κύριοι προμηθευτές της, πέραν της Ρωσίας από την οποία προήλθε το 80% των όπλων που αγόρασε, ήταν η Βρετανία και το Ισραήλ. Βασικός λόγος είναι η διαμάχη με το Πακιστάν, οι εσωτερικές ταραχές και ο αγώνας κατά της τρομοκρατίας. Στη λίστα των μεγαλύτερων εισαγωγέων ακολουθούν Νότια Κορέα, Πακιστάν, Κίνα και Σιγκαπούρη.
 
 
Πηγή: skai
Διαβάστε περισσότερα για αυτό το άρθρο ... »

Kάτασπρη και παγωμένη... η Μαύρη θάλασσα!


 Στις βόρειες παραλίες της Μαύρης Θάλασσας το νερό μετατρέπεται σε πάγο και σε απόσταση μόλις 100 μέτρα από την ακτή μπορεί κανείς ν' αντικρίσει μικρά παγόβουνα. Μάλιστα λόγω της κατάστασης που επικρατεί εκτιμάται ότι τα λιμάνια της Ουκρανίας θα είναι κλειστά περίπου έως τις 15 Φεβρουαρίου. Κλειστό είναι επίσης και το ρουμανικό λιμάνι της Constanta όπου στις ακτές του...

... το πάχος του πάγου φτάνει τα 40 εκατοστά. Ρουμανία και Βουλγαρία κήρυξαν "κίτρινο" και "πορτοκαλί" κώδικα του κινδύνου. Παρ 'όλα αυτά, οι κάτοικοι των χωρών αυτών δεν το βάζουν κάτω: χρησιμοποιούν τα παγωμένα νερά ως παγοδρόμιο και τον πάγο ως υλικό για την κατασκευή ενός γλυπτού. Τέτοια καιρικά φαινόμενα είχαν συμβεί ξανά το 1977 όταν η Μαύρη Θάλασσα κοντά στις ακτές της Οδησσού είχε παγώσει τελείως.












Διαβάστε περισσότερα για αυτό το άρθρο ... »

Τα πιο ακριβά αυτοκίνητα στον πλανήτη..!

 
Είναι αυτοκίνητα που σπάνια θα τα δεις να κυκλοφορούν στους δρόμους. Είναι supercar που διεγείρουν τις αισθήσεις. Κοστίζουν όμως μια περιουσία και συνήθως κοσμούν τις προσωπικές συλλογές κάποιων πλουσίων στον πλανήτη. Είναι τα πιο ακριβά αυτοκίνητα στον κόσμο. Θέλετε να μάθετε ποια είναι αυτά;
1. Bugatti  Veyron Super Sport 1.820.000 ευρώ.


Αυτό είναι μακράν το πιο ακριβό αυτοκίνητο που διατίθεται  σήμερα στην παγκόσμια  αγορά (η βασική έκδοση της Veyron  κοστίζει 1.296.000 ευρώ). Είναι το ταχύτερο  αυτοκίνητο στον πλανήτη αφού επιταχύνει από τα 0 στα 96 χλμ./ώρα σε  2,5 δευτερόλεπτα. Επίσης, από τις  10 Ιουλίου 2010 με την έκδοση 2010 Super Sport κατέχει παγκόσμιο ρεκόρ ταχύτητας με τελική που έφτασε τα  429.7  χλμ./ώρα.



2. Aston Martin One-77 1.402.500 ευρώ.

 
Το όνομα "One-77» τα λέει όλα: ομορφιά και τη δύναμη σε ένα. Η παραγωγή του αυτοκινήτου  περιορίζεται σε  μόλις 77 μονάδες. Με 750 ίππους, είναι σε θέση να επιταχύνει από τα 0 στα 96 χλμ./ώρα σε 3,4 δευτερόλεπτα και φτάνει μέγιστη ταχύτητα 335 χλμ./ώρα



2. Pagani Zonda Roadster Clinque 1.402.500 ευρώ.


Ένα από τα πιο εξωτικά αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στους δρόμους, το Pagani Zonda Roadster Clinque , είναι συγχρόνως και ένα από τα  πιο ακριβά. Μπορεί να επιταχύνει από τα 0 στα 96 χλμ./ώρα σε 3,4 δευτερόλεπτα με τελική ταχύτητα στα 350 χλμ./ώρα. Twin turbo  κινητήρας V 12 της  AMG   που αποδίδει 678 ίππους.
3. Lamborghini Reventon 1.213.000 ευρώ .

 
Το πιο ισχυρό και το πιο ακριβό αυτοκίνητο που κατασκεύασε ποτέ η Lamborghini βρίσκεται στην  τρίτη θέση των πιο ακριβών αυτοκινήτων στον κόσμο.  Χρειάζεται μόλις 3,3 δευτερόλεπτα για να φθάσει τα 96 χλμ./ώρα  και έχει τελική ταχύτητα 340 χλμ./ώρα.  Η παραγωγή του μοντέλου περιορίζεται σε μόλις 20 κομμάτια και είναι από τα πιο εντυπωσιακά , από πλευράς σχεδίασης, supercar που κυκλοφορούν στον πλανήτη.
3. Koenigsegg Agera R 1.213.000 ευρώ.


 Ένα από τα ταχύτερα αυτοκίνητα που υπάρχουν στον πλανήτη με τελική ταχύτητα 418,5 χλμ./ώρα , 0-96 χλμ./ώρα σε 2,9 δευτερόλεπτα. 5.0-λίτρων V8 κινητήρας με δύο τούρμπο και απόδοση 1099 ίππων.



4. McLaren F1 735.400 ευρώ.


Το ταχύτερο αυτοκίνητο στον 20ο αιώνα, με πόρτες το άνοιγμα των οποίων μοιάζει με φτερά νυχτερίδας. Δυσεύρετο supercar αφού η παραγωγή του έχει σταματήσει εδώ και μια 15ετία. Παρ΄ όλα αυτά εξακολουθεί να γνωρίζει τεράστια δημοφιλία.   386 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα, 0-96 χλμ./ώρα σε 3,2 δευτερόλεπτα. Εξοπλίζεται με τον εκπληκτικό V12 κινητήρα της BMW με 627 ίππους.
5. Ferrari Enzo 508.000 ευρώ.

 
Παράχθηκε σε μόλις  399 κομμάτια και η τιμή της  ανεβαίνει κάθε φορά που κάποιος τρακάρει την δική του Enzo.  Μάλιστα σε πολλές από δημοπρασίες η τιμή της Enzo έχει φθάσει ακόμη και το 1.000.000 ευρώ. 350 χλμ./ώρα, 0-96 χλμ./ώρα σε 3,4 δευτερόλεπτα. Αλουμινένιος  V12 κινητήρας 660 ίππων 
Διαβάστε περισσότερα για αυτό το άρθρο ... »

Ο καθηγητής από τη Μυτιλήνη που κατασκεύασε με τους μαθητές του έναν δορυφόρο!

Γιώργος Κοντέλλης Είναι η απόδειξη ότι ένας εκπαιδευτικός σε δημόσιο σχολείο μπορεί να είναι πρωτοπόρος, ακόμη κι αν χρειάζεται να ξεπεράσει μεγάλα εμπόδια. Ο φυσικός Γιώργος Κοντέλλης έχει κατακτήσει τον τίτλο του αγαπημένου καθηγητή στο 3ο Λύκειο Μυτιλήνης. Αυτό το διάστημα ετοιμάζεται για το ταξίδι στη Νορβηγία, όπου μαζί με τους μαθητές του είναι καλεσμένοι του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Διαστήματος (ESA).
Ο Γιώργος Κοντέλλης γεννήθηκε στη Μυτιλήνη το 1959, «μαζί με το ροκ εν ρολ», όπως λέει χαρακτηριστικά. Γοητευόταν από μικρό παιδί από δύο πράγματα: τις δυνάμεις της φύσης και το Διάστημα. Σε πολύ μικρή ηλικία και μέσα σε μόλις μισή μέρα είχε διαβάσει ένα βιβλίο που μιλούσε για τη δομή του ατόμου. «Ξεκίνησα και απλά δεν μπορούσα να σταματήσω», θυμάται. Δεν ήταν, όμως, η μοναδική στιγμή που τον στιγμάτισε. «Μόλις είχαμε πάρει μια ασπρόμαυρη τηλεόραση. Η πρώτη εικόνα που είδα ως παιδί, όταν ανοίξαμε την τηλεόραση, ήταν η προσσελήνωση μίας από τις αποστολές “Απόλλων”».
Πρότυπά του; Οι γονείς του, οι οποίοι ήταν εκπαιδευτικοί. «Εβλεπα τη λατρεία των μαθητών προς τον φιλόλογο πατέρα μου και τη θεολόγο μητέρα μου και πάντα αναρωτιόμουν εάν θα έχω κι εγώ μαθητές τους οποίους θα εμπνέω». Ολα αυτά τον οδήγησαν στο Τμήμα Φυσικής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Κατά τη διάρκεια των σπουδών του βρήκε κι άλλα πρότυπα που τον ενέπνευσαν με το έργο τους: Αριστοτέλης, Γαλιλαίος αλλά και ο αστροφυσικός δρ Σταμάτης Κριμιζής.
Η «ΡΕΤΣΙΝΙΑ». Από την πρώτη στιγμή που μπήκε στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, πριν από περίπου 21 χρόνια, είχε μια λίγο διαφορετική αντίληψη για το ποιος θα πρέπει να είναι ο ρόλος του καθηγητή. «Εχουν κολλήσει στους εκπαιδευτικούς τη ρετσινιά ότι δεν δουλεύουμε, με το που ακούν τη λέξη “εκπαιδευτικός” το μόνο που λένε είναι ότι καθόμαστε τρεις μήνες τον χρόνο. Κι όμως, υπάρχουν και θα πρέπει να υπάρχουν δάσκαλοι οι οποίοι βοηθούν τους μαθητές και λειτουργούν ως παράδειγμα με τη στάση τους. Εάν ο εκπαιδευτικός είχε την απαραίτητη υποστήριξη, όπως έχω εγώ από διευθυντές και προϊσταμένους της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, θα μπορούσε να κάνει αυτό το κάτι παραπάνω», λέει ο φυσικός, που είναι πατέρας δύο μικρών κοριτσιών, ηλικίας 11 και 13 ετών.
Κι αυτό κάνει ο ίδιος, παρόλο που η οικονομική κρίση, όπως είναι φυσικό, επηρέασε και τη δική του οικογένεια, αφού οι μισθοί του ίδιου και της συζύγου του, η οποία είναι επίσης εκπαιδευτικός – φιλόλογος σε λύκειο της Μυτιλήνης -, είναι πλέον μειωμένοι. Ετσι, στις 22 Απριλίου θα ταξιδέψει, με έξοδα του υπουργείου Παιδείας, στη Νορβηγία μαζί με μαθητές του, προκειμένου να εκτοξεύσουν τον «Ικαρομένιππο 3D», τον δικό τους μικρό δορυφόρο, στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού διαγωνισμού CanSat, που διοργανώνεται από τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Διαστήματος. Μάλιστα, το 3ο Λύκειο Μυτιλήνης θα είναι το μοναδικό ελληνικό σχολείο – ανάμεσα στα μόλις 14 από όλη την Ευρώπη – που θα συμμετέχει στον διαγωνισμό.
Η… διαστημική ομάδα αποτελείται από οκτώ μαθητές. Οπως λένε, ο εκπαιδευτικός είναι αυτός που τους εμπνέει και τους παρακινεί να κάνουν πράγματα που δεν φαντάζονταν ότι θα μπορούσαν να τα φέρουν εις πέρας. Δεν είναι, μάλιστα, λίγοι εκείνοι οι μαθητές οι οποίοι μετά την ενασχόληση με τις διαστημικές αποστολές θέλουν να σπουδάσουν σε συναφή τμήματα. Οπως ο μαθητής και μέλος της ομάδας, Γιάννης Μυρσινιάς, ο οποίος νόμιζε πως η Κτηνιατρική είναι η σχολή που του ταίριαζε. «Τον τελευταίο χρόνο, όμως, αυτό έχει ανατραπεί εντελώς και πλέον είμαι σίγουρος πως θέλω να μπω είτε στο Τμήμα Φυσικής είτε σε αυτό των Εφαρμοσμένων Φυσικών Επιστημών».
Αυτό το διάστημα η ομάδα ολοκληρώνει τον «Ικαρομένιππο 3D», τον μικρό δορυφόρο, μεγέθους κουτιού αναψυκτικού, μένοντας στο σχολείο και μετά τη λήξη του ωραρίου. Το όνομα του εκπαιδευτικού δορυφόρου δεν ήταν τυχαίο. Εψαξαν και βρήκαν τον πρώτο ήρωα βιβλίου επιστημονικής φαντασίας κατά την αρχαιότητα, που δεν ήταν άλλος από τον Ικαρομένιππο, ο οποίος πρωταγωνιστούσε στο βιβλίο του Λουκιανού το 160 μ.Χ.
«Ο δορυφόρος μας, που θα έχει περίβλημα από ανθρακόνημα, θα πετάξει με έναν πύραυλο Intruder που θα εκτοξευτεί από τη βάση πυραύλων Andoya στο νορβηγικό νησί Αντένες, πάνω από τον Αρκτικό Κύκλο, σε ύψος ενός χιλιομέτρου», εξηγεί ο αρχηγός της ομάδας, Ηλίας Θεοδωρίδης, ένας από τους τέσσερις μαθητές που θα πάνε στη Νορβηγία. Δεν είναι βέβαια η πρώτη φορά που ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Διαστήματος δέχεται τη συμμετοχή του σχολείου. Πριν από δύο χρόνια ο κ. Κοντέλλης με την τότε ομάδα πήρε μέρος στον ίδιο διαγωνισμό, κατακτώντας την 4η θέση.
Οι διακρίσεις για τον εκπαιδευτικό και το λύκειο της Μυτιλήνης είχαν ξεκινήσει νωρίτερα: το 2008, ένα βιντεοπαιχνίδι βασισμένο στην επιστημονική φαντασία, του έδωσε την πρώτη θέση στην κατηγορία με τίτλο «EuroInnovation» («Ευρωπαϊκή Πρωτοπορία») στον 5ο Πανευρωπαϊκό Διαγωνισμό Πρωτοπόρων Εκπαιδευτικών της Microsoft. «Η Δίκη του Γαλιλαίου», όπως ήταν το όνομα του παιχνιδιού, έδινε τη δυνατότητα στους μαθητές να διδαχθούν τη σχολική ύλη στο μάθημα της Φυσικής με έναν διαφορετικό και πιο διασκεδαστικό τρόπο.
Πέρυσι, ο πρώτος «Ικαρομένιππος» που έφτιαξαν οι μαθητές του λυκείου ψηφίστηκε ως ένα από τα 24 καλύτερα πρότζεκτ στο 8ο Πανευρωπαϊκό Φόρουµ Πρωτοπόρων Εκπαιδευτικών της Microsoft, παίρνοντας το εισιτήριο για τον αντίστοιχο παγκόσμιο διαγωνισμό στην Ουάσιγκτον τον περασμένο Νοέμβριο. Το 2011, ωστόσο, ο κ. Κοντέλλης μαζί με μαθητές του άφησαν για λίγο στην άκρη τη διαστημική τους αποστολή και ασχολήθηκαν και με τη ρομποτική. Τα παιδιά πήραν μέρος στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Ρομποτικής, όπου με την καθοδήγηση του εκπαιδευτικού κατασκεύασαν και σχεδίασαν ένα ρομπότ και το προγραμμάτισαν να μαζεύει κύβους και να τους ταξινομεί ανάλογα με το χρώμα και το μέγεθος. «Αν στον μαθητή δώσεις το κατάλληλο κίνητρο, μπορεί να μεγαλουργήσει», λέει ο κ. Κοντέλλης.
ΤΟ ΧΟΜΠΙ. Μπορεί η φυσική, το Διάστημα και η οικογένειά του να είναι οι μεγάλες του αγάπες, ωστόσο υπάρχουν δύο πράγματα που γεμίζουν τις μπαταρίες του Γιώργου Κοντέλλη. «Από μικρός άκουγα ροκ μουσική. Τότε είχα, βέβαια, τη δυνατότητα να βάζω τέρμα τον ήχο και να ακούω τα τραγούδια στη διαπασών. Τώρα πια αυτό δεν μπορεί εύκολα να γίνει όταν έχεις οικογένεια και μικρά παιδιά», λέει. Τα τελευταία χρόνια, πάντως, ένα νέο χόμπι έχει μπει στη ζωή του: στον ελεύθερο χρόνο κάθεται μπροστά στον υπολογιστή και παίζει βιντεοπαιχνίδια. «Εχω μπει στον κόσμο των μαθητών μου και μπορώ να τους πω ποιο βιντεοπαιχνίδι μπορούν να παίξουν και ποιο δεν αξίζει».
πηγή: lesvosnews.net
Διαβάστε περισσότερα για αυτό το άρθρο ... »

Φτιάξτε το δικό σας διαδραστικό πίνακα μόνο με 50€.!!

Κάντε τη διδασκαλία σας ελκυστικότερη με πολύ χαμηλό κόστος.




 Η ιδεά είναι αρκετά απλή (δείτε το σχήμα)

O Η/Υ - Laptop συνδέεται με ένα προβολικό μηχάνημα (Projector). Το χειριστήριο Wii συνδέεται μέσω Bluetooth με τον υπολογιστή και ανιχνεύοντας την κίνηση του IR-Pen στον πίνακα, λειτουργεί σαν ένα ασύρματο ποντίκι. 

Για την δημιουργία ενός διαδραστικού πίνακα χαμηλού κόστους απαιτούνται τα παρακάτω : 

Συσκευή Κόστος
Χειριστήριο Nintendo Wii ~40€
Bluetooth* ~10€
Ir-led ~1€
Στιγμιαίος διακόπτης ~1€
Μπαταρίες ~2€
* Εφόσον δεν διαθέτει ενσωματωμένο ο Η/Υ
  Οδηγίες για την κατασκευή του πίνακα θα βρείτε στο παρακάτω βίντεο που σας παραθέτω, αλλά και στο σχετικό αρχείο pdf που μπορείτε να κατεβάσετε κάνοντας κλικ ΕΔΩ 
Το πρόγραμμα για το wii θα το βρείτε ΕΔΩ 


Η λύση που περιγράφεται παραπάνω δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να υποκαταστήσει τα ολοκληρωμένα συστήματα διαδραστικών πινάκων που υπάρχουν. Είναι όμως μια ενδιαφέρουσα και κυρίως εύκολα εφαρμόσιμη πρόταση, που μπορεί να κινητοποιήσει το ενδιαφέρον των μαθητών. Επιπρόσθετα, αποτελεί μια καλή λύση για να εμπλουτιστεί τεχνολογικά η εκπαιδευτική διαδικασία χωρίς ιδιαίτερη οικονομική επιβάρυνση. Μελλοντικά θα μπορούσαν να βρεθούν και άλλοι τρόποι αξιοποίησης του μέσου αυτού στην τάξη με τη δημιουργικότητα και τη φαντασία που διακρίνει τους ενεργούς εκπαιδευτικούς.


Διαβάστε περισσότερα για αυτό το άρθρο ... »